Nyheter

Deklarationsmiss av Swedbank – över 80 000 kunder berörs

Deklarationspapper
Skriven av Axel Hansson

Över 80 000 kunder berörs när Swedbank missat att skicka in ränteuppgifter till Skatteverket. Framförallt de med lån på bil, båt eller andra fordon påverkas och banken uppmanar nu alla att kontrollera uppgifterna.

Enligt Swedbank beror missen på ett tekniskt fel på en liten del av överföringen till Skatteverket och för alla som deklarerar digital så kommer felet korrigeras per automatik.

Tekniskt fel för kunder i Swedbank Finans

För de kunder i Swedbank Finans som deklarerar på papper, via telefon eller sms uppmanar Swedbank att man ska kontrollera uppgifter noggrant och själva mata in ränteinformationen för att det ska bli korrekt. Har man frågor så ska man ta kontakt med Skatteupplysningen.

Banken kommer kontakta alla berörda kunder

Under veckan kommer Swedbank skicka ut brev till alla berörda kunder där man antingen vänder sig mot Skatteverket eller Swedbank själva för att kontrollera och få korrekta uppgifter.

Kontaktuppgifter

Swedbank

https://www.swedbank.se/om-swedbank/kontakta-oss/index.htm

Skatteverket

https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss.4.71004e4c133e23bf6db800079651.html

Om författaren

Axel Hansson

Jobbat inom marknadsföring i flera år med stort intresse för privatekonomi, sparande och passiva inkomster från både investeringar och egna projekt.

Lämna en kommentar